מאמר "אם לא נשקה אותו איך הוא יגדל?" חומר חובה למחשבה לכל קופירייטר מתחיל

פרסם מאמר »

קודם כל תודה לכל מי שהשתתפו בסקר לימודי קופירייטינג ותודה מיוחדת למי שהוסיף הערות אישיות.
לפי תוצאות הסקר, יש באתר קופירייטרים שעדיין לא התנסו בעבודה במקצוע. הנה 4 מתוך ההערות שקיבלנו מהם:

מאמר מערכת, קופיז
פורסם: 11:25, 18.05.2011

הערה 1
"בימים אלה ניסיתי לעשות הסבה מקצועית. גיליתי שבמקומות עבודה שמוכנים בכלל לראיין אותי עם תיק עבודות דל, ללא קורס וניסיון, אני אמנם מתקשה מאוד, אך מגיע לתוצאות ומה שנקרא, מגיע לשלבים המתקדמים בתהליך ובסוף נופל. אני מאוד מעוניין להיכנס לתחום. אני חושב שאני מוכשר והתוצאות האלה, כאשר אני ללא קורס, מוכיחות לי שאני בכיוון הנכון..."
הערה 2
"הדבר הכי מצחיק הוא שחברות הפרסום דורשות מינימום שנה ניסיון אבל אף אחד לא נותן לך את הניסיון בכלל אם לא נשקה פרח איך הוא יגדל מעצמו?"
הערה 3
"בגלל שאין לי ניסיון, לא נותנים לי אפילו צ'אנס קטן להתברג במקצוע... בקושי מזמינים אותי לראיונות כדי שאוכל להוכיח את עצמי (3 ראיונות בשנתיים). זאת ממש בושה למקצוע!"
הערה 4
"אני מבינה שהכי טבעי למשרד פרסום להעדיף מישהו עם ניסיון אז החלטתי להשיג אותו בעצמי..."
אפשר לחלק את ההערות ל-2 טיפוסים:
הטיפוס הראשון – בעל תושייה ומאמין בעצמו
הטיפוס השני – פאסיבי, מאמין שהגורל שלו תלוי באחרים
מזהים לאיזה טיפוס כל הערה שייכת?

נגיד שכן, מה זה נותן?
כבר מגיעים לזה. לפני כן, חשוב להבין שהמטרה של משרדי פרסום ומעסיקים אחרים בתחום היא לאו דווקא לתת צ'אנסים, אלא קודם כל להרוויח.

עכשיו, שימו את עצמכם לרגע בנעליים של מי שאמור לבחור קופירייטר לעבודה. יושבים מולכם 2 מועמדים- אחד עבד בשנתיים האחרונות בתור קופירייטר במשרד עם פרויקטים דומים לשלכם והשני ללא ניסיון. אחד מכיר את העבודה והשני יצטרך ללמוד אותה תוך כדי ריצה. במי הייתם בוחרים בהנחה שאתם רוצים להרוויח כמה שיותר?
ברור לא?

אז זהו, שלא תמיד התשובה הנכונה היא הקופירייטר המנוסה. יש עוד שיקולים שמשפיעים על הבחירה, ואל תשכחו שגם לקופירייטר טרי יש יתרון חשוב- הוא גמיש. גמיש בצורת החשיבה שלו שעדיין לא התקבעה, וגם גמיש בשכר.

אם ככה אפשר "להשקות את הפרח" גם אם אין לו ניסיון
כן, רק שיש לנו מעט מים שלא יספיקו לכל הפרחים. במילים אחרות, יש רק כמה תקנים והרבה קופירייטרים מתחילים.

שבו רגע שוב בכיסא של מי שאמור לקבל אתכם לעבודה. יש לכם 2 תקנים לקופירייטר מתחיל, קיבלתם מאות קורות חיים של קופירייטרים ואחרי שסיננתם, השוותם ובחרתם, נשארתם עם, נניח, 4. ונניח גם שלארבעתם יש תיק עבודות טוב, ארבעתם גרים קרוב וארבעתם יסכימו לשכר שאתם מציעים-

במצב כזה, שבו יש מעט משרות מצד אחד והרבה מועמדים שעונים על הדרישות מצד שני, הבחירה עוברת לפסים אישיים.
תחזרו רגע ל-4 ההערות למעלה.
במי מהם הייתם בוחרים?...